Halu ja kantti uudistua ja kasvaa

Yli 121 vuoden historia pohjoisen Suomen yritysten kanssa on opettanut meitä erityisesti viime kuukausien aikana monella tapaa. Koronan kurittaessa liiketoimintaa usealla sektorilla olemme olleet aitiopaikalla seuraamassa mitä kansainvälinen poikkeustila on aiheuttanut liike-elämälle erityisesti Pohjois-Suomessa, mutta myös ympäri maailmaa. Emmekä mekään Kaleva Medialla ole immuuneja markkinatilanteelle. Kaikesta tästä huolimatta, se ei ole estänyt meitä suuntaamasta kohti tulevaa. Meillä on halu ja kantti uudistua ja kasvaa.

Kimmo Hyvärinen, kaupallinen johtaja, Kaleva Media

Mediatalona olemme tunnistaneet, että asiakkaamme tietävät enemmän kuin koskaan ja he myös osaavat odottaa meiltä enemmän kuin koskaan. Tiedossa on myös, että yrityksillä, jotka tutkitusti tuntevat asiakkaansa parhainten on isoin potentiaali kasvaa.

Ymmärrys asiakkaasta on avain kasvuun, mutta tietoa johon ymmärrystä perustaa, ei synny tyhjästä, saatikka osaamista sen tulkintaan ja johtopäätöksiin. Tässä kohtaa on meidän kasvun paikkamme Kaleva Mediana. Jotta me voimme kasvattaa asiakkaittemme liiketoimintaa, meidän täytyy itse kasvaa ja kehittyä. Yrityksestä, joka tuntee itse asiakkaansa. Yritykseksi, joka tarjoaa kaiken ymmärryksensä, paikallistuntemuksensa ja tulkintansa asiakkaan markkinoinnin selkärangaksi.

Useasti päätökset on tehty jo ennen kuin istumme saman pöydän ääreen, mikä haastaa meidät aiempaa proaktiivisempaan toimintaan. Tavoitteemme on kasvaa asiakkaan halutuimmaksi markkinointikumppaniksi, jolla on intohimo pitää pohjoinen taloudellisesti vireänä ja kasvattaa asiakkaidemme liiketoimintaa eri media-, data- ja tutkimus- sekä markkinointipalveluiden keinoin.

Tunnistamme olevamme paikallis- ja asiakasymmärryksessä pohjoisen kärkiosaaja ja tämä osaaminen meidän tulee saada koko liike-elämän käyttöön, yritysten kasvua pönkittämään. Tähän ajatukseen haluamme motivoida myös henkilöstöämme, jotta jatkossa olemme se kumppani, kenen puoleen yrityspäättäjä kääntyy miettiessään, kuka hänen pohjoinen asiakkaansa onkaan,
mitä hänelle tulisi sanoa ja millä keinoilla me hänet tavoitamme.

Tähän osaamiseen ei ole oikotietä. Kouluttamalla, valmentamalla, kehittymällä ja kasvamalla me haluamme osoittaa, että meillä on aito halu olla asiakkaidemme kasvun rakentaja. Sen teemme tuottamalla palvelua, jolla luomme aitoa liiketoiminnan kasvua.​ Palvelukokonaisuutemme kattaa jo kaiken tämän.

Oma kasvun paikkamme on jo käynnissä ja tätä kehittymistä voit seurata Kasvun paikka -markkinoinnin kasvuohjelmassa, jossa ratkaisemme kuuden pohjoisen yrityksen haasteita markkinoinnin keinoin. Jani Halme on jo johdattanut katsojat neuvotteluhuoneisiin ja tuotantotiloihin seuraamaan sitä, miten markkinointia tehdään asiakas- ja paikallisymmärrystä hyödyntäen. Joko sinä olet katsonut mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Suosittelen.

Kimmo Hyvärinen, kaupallinen johtaja, Kaleva Media

Tämä kolumni on julkaisu Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät -lehdessä 5/2020.