Kaleva Media avaa B2B verkkokaupan
Kaleva Median palvelut yrityksille kehittyvät, kun pohjoinen mediatalo avaa verkkokaupan mediatila-asiakkaille. Mediatilan ja markkinointipalveluiden ostajille tämä tarkoittaa suorempaa ostoprosessia ja riippumattomuutta asiakaspalvelusta.
Käytännössä verkkokauppa on yksinkertaistettu ja kevyesti rakennettu, jossa ostaja käytännössä lähettää automatisoidun tarjouspyynnön mediatilan varaamiseksi. Verkkokauppaan ei ole haluttu tuoda tarjolle koko laajaa Kaleva Media B2B asiakasratkaisujen tuoterepertuaaria, vaan tarjoama on haluttu pitää ostajalle yksinkertaisena ja myyntiin on valittu vain suosituimpia mediatiloja.
– Kaikista medioista on vaivatonta katsoa tärkeimmät tiedot, kuten tavoittavuuden ja lukijamäärät, yhdellä silmäyksellä. Ostajalle prosessi on tehty siis selkeäksi, helpoksi ja nopeaksi – mediatilan voi varata nyt omien aikataulujen puitteissa, kellonaikaan katsomatta, Kaleva Median B2B asiakasratkaisujen asiakkuusjohtaja Katja Hylkilä summaa verkkokaupan hyötyjä.
Rohkaistaakseen itsepalvelun käyttöön Kaleva Media antaa verkkokaupan kautta tehdyistä tilauksista erillisen -5% itsepalvelualennuksen, joka huomioidaan automaattisesti. Asiakkaat, joilla on erikseen sovitut asiakkuusvolyymiin perustuvat sopimushinnat, ovat myös oikeutettuja kyseiseen alennukseen. Sopimushinnat lasketaan mukaan samalla, kun tilauksen tekijään otetaan henkilökohtaisesti yhteyttä mediatilan käytön sopimiseksi.
Verkkokaupasta on saatu jo onnistuneita kokemuksia
– Olemme aiemmin käyttäneet B2B puolella itsepalvelumahdollisuutta, eli suomeksi verkkokauppaa, isoissa kampanjapäivissä kuten Black Fridayssa ja Ystävänpäivämyynnissä. Näistä saatu palaute on ollut sen verran positiivista, että päätimme kokeilla mitä tapahtuu jos tarjoamme itsepalvelumahdollisuuden ympärivuotiseksi mahdollisuudeksi, Kaleva Median display-mainonnan asiantuntija ja verkkokaupasta vastaava Anela Denic kertoo.
Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset ovat alustavasti sitovia varauksia. Kun tilaus on lähetetty, tilauksen tekijään otetaan yhteyttä viimeistään seuraavaan arkipäivään klo 16 mennessä mediatilan käytön sopimiseksi. Vasta kun mediatilan käytöstä on sovittu henkilökohtaisesti joko puhelimitse tai sähköpostitse, tilaus on virallisesti vahvistettu ja oikeutettu laskutukseen. Verkkokaupassa on tuotu selkeästi esille myös tilaus- ja myyntiehdot, joita käytetään normaalistikin mediatilavarausten yhteyksissä.
Mukana myös paketoituja kesäkampanjaetuja
Yksittäisten ilmoitustilojen lisäksi verkkokauppa toimii jatkossa myös isompien kampanjatarjousten alustana. Ensimmäisenä vuorossa on tämän vuoden kesäkampanja, jossa kaikki printtitilat on saatavilla osta 3 maksa 2 tarjouksella, ja lisäksi verkkonäkyvyyksissä on tarjolla tuplanäkyvyyttä samaan hintaan. Tarjous on voimassa 1.6.-9.8.2020 aikavälillä.
Tutustu verkkokauppaan ja varaa kampanjasi: kauppa.kalevamedia.fi