Monikanavainen mainos tavoittaa kaikenikäiset ja nostaa tunnettuuttasi
Kaleva Mediassa siirrytään maakuntalehtien Kalevan ja Lapin Kansan osalta 1. huhtikuuta 2022 lähtien monikanavaisen mainonnan malliin. Monikanavaisella mainoksella tarkoitetaan mediatuotteen painetun ja digitaalisen tuotteen paketoimista yhdeksi mainostuotteeksi. Muutoksen myötä tietyt mainospaikat maakuntalehdissä ovat ostettavissa vain monikanavaisena toteutuksena.
Muutoksella haetaan lisää tehoa ja vaikutusta mainostajan viestiin. Kärkimedian tekemien tutkimusten mukaan monikanavainen mainonta vaikuttaa erityisesti mainonnan tunnettuuteen, positiiviseen mielikuvaan mainostajasta ja peräti kolminkertaiseen aktivoitumiseen. Käytännössä mainostajalle se tarkoittaa, että mainos muistetaan paremmin ja se on kuluttajalle entistä henkilökohtaisempi. Myös mainoksen sisältö ja viesti ymmärretään tässä mainosratkaisussa paremmin ja se tuntuu kiinnostavammalta.
Monikanavaisuus mahdollistaa myös useamman kohderyhmän kohtaamisen useamman kerran päivässä. Painetussa lehdessä lukijaprofiilin painottuessa vanhempaan väestöön tukee digitaalinen mainonta myös nuoremman väestön tavoittamista. Kontakteina se voi tarkoittaa lähes 20% silmäparin kasvua mainoksen tavoittavuudelle.
Kalevassa ja Lapin Kansassa monikanavainen mainos otetaan käyttöön tekstissä koko sivun (5×365), aukeaman (10×365) sekä puolen sivun (joko 5×180 tai 3×365) mainoksissa. Verkossa saman päivän mainospaikkoina toimivat kokosivun sekä aukeamana osalta digikokosivu (koko 620 x 891 px) ja puolen sivun mainoksessa verkossa käytetään 300×341 px kokoista mainospaikkaa.
Tutustu Kaleva Median mainosratkaisuihin >
Monikanavainen mainos maakuntalehdissä – tietoa
- Automaattisesti monikanavainen ratkaisu tarkoittaa tuotepakettia, joka yhdistää painetun lehden mainoksen ja verkkomainoksen yhdeksi tuotteeksi ja tällä on aina yksi hinta.
- Kalevassa ja Lapin Kansassa yli puolen sivun sisäsivujen (tekstipaikan) mainokset myydään 1.4.2022 alkaen aina monikanavaisesti.
- Verrattuna vanhaan malliin asiakas maksaa Kalevassa ja Lapin Kansassa mainoksesta 10 % enemmän kuin aiemmin ja saa sillä 18 % enemmän kontakteja. Lisäkontaktit tulevat näyttöinä verkkolehdestä.