Mainosaineistojen lähettäminen Kaleva Mediaan uudistuu ja automatisoituu 14.3.2023 lähtien

Kaleva Media ottaa käyttöön uuden aineistoportaalin, joka korvaa aiemmin käytössä olleet aineistosähköpostit. Portaali tuo helpotusta mainosvarausten ja -materiaalien hallintaan. Printti-, display- ja ulkomainonnan valmisaineistot sekä mainosmateriaalit toimitetaan uuden aineistoportaalin kautta 14.3. alkaen. Myös vedosliikenne hoidetaan portaalissa.

Mitä hyötyjä uusi toimintatapa tuo?

Selkeämpi kokonaiskuva tulevista varauksista. Uusi tapa mahdollistaa omien mainosvarausten seurannan sekä vähentää virheitä ja unohduksia aineistojen toimittamisessa.

Ei enää muistinvaraisuutta – aikataulupito paranee. Organisaation mainosmateriaaleista vastaava aineistontoimittaja saa jatkossa viesteillä tiedon tulevista varauksista heti kun varaus sovitaan sekä useita muistutusviestejä takarajan lähestyessä.

Isot tiedostot eivät enää kuormita sähköpostia, kun materiaali lähetetään kätevästi aineistoportaalin kautta. Aineistontoimittaja saa aina sähköpostitse linkin portaaliin, jonka kautta toimitetaan joko valmiit aineistot tai jätetään materiaalit kommenttien kera, mistä ne menevät suoraan mainostuotannon valmistettavaksi.​

Vedosliikenne nopeutuu. Keskustelu tarvittavista muutoksista ja vedosten hyväksyminen tapahtuu keskitetysti yhdessä paikassa ja organisaatiosta useampikin henkilö voi osallistua vedoksen kommentointiin.

Aiemmin käytetyt mainosaineistot jäävät talteen aineistoportaaliin. Aiemmin julkaistuja mainosaineistoja voi halutessaan hyödyntää helposti tulevissa mainosvarauksissa yhdellä klikkauksella.

Mitä uusi toimintatapa tarkoittaa käytännössä?

Saatte yrityksellenne tehdyistä mainosvarauksista jatkossa automaattisesti sähköpostin, joka sisältää linkin aineistoportaaliin. Aineistoportaali aukeaa selaimeen eikä vaadi erillisiä tunnuksia tai sisäänkirjautumista. Valmiit mainokset tai valmistettavat materiaalit viedään suoraan linkiltä avautuvaan näkymään. Mainosmateriaaleja ei enää lähetetä sähköpostiviesteillä mainos@kalevamedia.fi -osoitteeseen.

Uusi toimintatapa otetaan käyttöön tiistaina 14.3.2023. Jos yrityksellänne on 20.3. jälkeen julkaistavia mainoskampanjoita vuodelle 2023, saatte kaikista tulevista varauksistanne 14.3. iltapäivällä sähköpostitse omat erilliset linkit aineistoportaaliin. Voitte halutessanne käydä heti toimittamassa aineistoja jo vaikka juhannuksen tai ensi joulun varauksiin. Jos taas haluatte toimittaa mainosmateriaalit vasta lähempänä julkaisuaikaa, ei hätää! Lähetämme muistutusviestejä lähempänä varausten takarajaa.

Teiltä ei vaadita rekisteröitymistä eikä muutakaan ylimääräistä vaivannäköä. Pystytte käyttämään portaalia helposti käyttöliittymästä löytyvien ohjeiden avulla.

Aikataulut aineistojen lähettämiseen pysyvät ennallaan, kuten myös käytänteet mainosvarausten tekemiseen. Kuitenkin, jotta aineistolinkki saadaan lähetettyä heti oikealle aineistontoimittajalle, on jatkossa tärkeämpää tunnistaa organisaatiostanne tämä henkilö jo mainosvarausta tehtäessä. Muussa tapauksessa linkki lähetetään oletuksena mainoksen varauksen tekijälle, jonka vastuulla on välittää linkki organisaatiossanne oikealle henkilölle. Koska aineistolinkki sulkeutuu takarajan ylittyessä, on tärkeää, että toimitatte aineistot määräaikaan mennessä. Muistutusviestien ansiosta reagointiin on kuitenkin hyvin aikaa, eikä takaraja voi vahingossa jäädä huomaamatta.

 

Muutoksesta voi tiedustella lisää omalta yhteyshenkilöltä tai olemalla suoraan yhteyksissä asiakaspalveluumme.