Kaleva Median Kasvuherätys 11.5.2023

MITEN LUODAAN MAINOS, JOKA PYSÄYTTÄÄ?

Tervetuloa kevään viimeiseen Kasvuherätykseen verkostoitumaan, nauttimaan maistuva aamupala ja tutustumaan hyvän mainoksen saloihin. Tapahtumaan on mahdollista osallistua paikan päälle tai etänä.

Mainostaja, mietitkö mainostasi pidempään kuin 7 sekuntia? Kohderyhmäsi ei välttämättä mieti, mutta sinun kyllä pitäisi. Ihmisten keskittymiskyky on nykyään noin seitsemän sekunnin luokkaa – ja sekin tuntuu pitkältä ajalta, kun seuraa, kuinka nopeasti kuvia ja tekstejä selataan kännykän ruudulla. Olipa mainoskanavasi päivän lehti, digitaalinen media, ulkonäyttö tai muu mainospinta, mainoksellasi on yhä vähemmän aikaa tehota – ja yhä kovempi kilpailu voitettavana.

Miten luodaan mainos, joka pysäyttää? Vaikka kanavia tulee lisää ja kohderyhmien käyttäytyminen muuttuu, mainonnan suunnittelussa pätee muutama kultainen sääntö. Tutustumme niihin sekä tutkittuun tietoon siitä, millainen mainonta meihin tehoaa.

Kasvuherätyksessä päästään myös konkreettisesti arvioimaan mainontaa: asiantuntijaraatimme arvioi muutamia mainoksia ja antaa ideoita mainonnan kehittämiseksi. Uskallatko antaa oman firmasi mainoksen raadin ruodittavaksi? Mainonnan saloihin perehdymme Kolmas Polvi Oy:n luovan suunnittelijan Heli Uiton johdolla – mukana myös muita asiantuntijoita.