Laanian sisältömarkkinoinnissa oli mukana paljon kokeilumieltä. Lopputulos kuitenkin osoitti, että rohkeus ja kokeileminen kannatti.
– Puunhankintapäällikkömme oli aluksi hieman skeptinen, kun tein ehdotuksen natiivista. Lopputulos kuitenkin yllätti iloisesti, Vento kertoo.
Lukukertoja artikkelille kertyi kaikissa sitä näyttäneissä medioissa yli 17 300. Tulos on huima erityisesti siihen nähden, millaisia näyttökertoja Laanian muut artikkelit yrityksen omilla verkkosivuillaan ovat saaneet.
– Kannattaa olla esillä – erityisesti uutissivuilla. Analytiikka paljastaa, että harvan yrityksen omilla verkkosivuilla käy niin paljon ihmisiä, että tuollaisia lukukertoja voitaisiin saavuttaa. Edes se, että olisimme jakaneet tekstin somekanavissamme, ei olisi riittänyt. Vaikka olisi kuinka nerokas sisältö, ilman maksullista näkyvyyttä ei päästä noin suuriin lukuihin, Vento pohtii.
Natiiviartikkeli saavutti siis toivottuja tuloksia. Metsänomistajien keskuudessa havaittiin positiivista yllättyneisyyttä ja artikkeliin haastateltu Laanian metsäasiantuntija sai paljon hyvää palautetta – yhteydenottoja unohtamatta.
– Joku soitti haastattelussa esiintyneelle Konstalle ja sanoi, että jos artikkelissa mainitut asiat ovat puoliksikaan totta, niin on kyllä hyvä homma. Metsänomistajat yllättyivät myönteisesti artikkelissa kerrotuista asioista, ja tietämys energiapuun erityispiirteistä lisääntyi. Juuri tällä tavalla natiiviartikkelit antavat yritykselle mahdollisuuden kertoa valitsemistaan aiheista syvällisemmällä tasolla. Kannattaa panostaa siihen, että tekstissä on asiakkaalle mielenkiintoinen tulokulma – esitellä asioita, jotka ovat asiakkaalle tärkeitä, Vento neuvoo.
Kaleva Media, laajan lukijakunnan tavoittavana mediatalona sai kiitosta puunhankintayhtiöltä. Erityisen tyytyväinen Vento on Laanian omaan Kaleva Median yhteyshenkilöön.