Natiiviartikkeli sai suosiollisen vastaanoton ja toimi taustalla vaikuttavien ulko- ja digimainosten tukena erinomaisesti; artikkeli sai vajaat 17 000 lukukertaa.
– Vaikutus oli positiivinen. Digikanavat toimivat hienosti etenkin nuorempia ihmisiä lähestyttäessä, mutta natiiviartikkeli sopii hyvin ihmisille, jotka käyttävät aikaa juttujen lukemiseen ja joita kiinnostaa, mitä kaupungissa tapahtuu. Emme ole hetkeen tehneet printtimainontaa, mutta tämä natiiviartikkeli oli jonkinlainen askel myös siihen suuntaan, Meriläinen pohtii.
Meriläisellä on pitkä kokemus yhteistyöstä Kaleva Median kanssa aiemmalta uraltaan urheilun parissa. Kaleva Media mukautuu hyvin Pesukunkun aktiiviseen tapaan toimia.
– Kaleva Media on minulle entuudestaan hyvin tuttu. Ammattiurheilu-urani jälkeen siirryin seurassa toimiston puolelle ja tein paljon yhteistyötä Kaleva Median kanssa. Nykyisessä roolissani kohtaan Kaleva Median hieman eri kulmasta, mutta fiilis on edelleen oikein positiivinen, kertoo Meriläinen.
Natiiviartikkeli oli uusi kokeilu Pesukunkun markkinoinnin keinona. Meriläinen on tyytyväinen tuloksiin ja kannustaa yrityksiä riskinottoon, sekä pohtimaan, miten oman yrityksen vahvuudet saisi viestittyä potentiaalisille asiakkaille.