Bo LKV kasvatti Oulussa liikevaihtoaan 48 % vuodessa – Kaleva Media kasvun kumppanina
”Emme halunneet mainossivun olevan täynnä asuntoja tai muuta faktaa. Tärkeämpää oli korostaa arvojamme.”
”Emme halunneet mainossivun olevan täynnä asuntoja tai muuta faktaa. Tärkeämpää oli korostaa arvojamme.”
Bo LKV on vuonna 2015 Turkuun perustettu kiinteistönvälitystoimisto. Yrityksen perusajatus on välittää asuntoja uudella, raikkaalla tyylillä ja erottua edukseen. Maanlaajuisesti Bo LKV:lla työskentelee reilut 200 ammattilaista. Oulun alueelle Bo LKV saapui vuonna 2018.
Koko Pohjois-Pohjanmaan aluetta palvelevalla Oulun toimistolla on monipuolinen osaajajoukko välittäjiä, stailaajia ja muuta henkilökuntaa. Kiinteistövälittäjä ja myyntipäällikkö Maria Sippala on aktiivinen nuorkauppakamarilainen ja työskennellyt asiakaspalvelutehtävissä jo lähes 20 vuotta, joista suurimman osan myynnin parissa. Kuva: Bo LKV
Vuonna 2018 Ouluun saapui uudenaikainen, skandinaavista luonnetta ja esteettisyyttä henkivä kiinteistönvälitystoimisto Bo LKV. Yritys on alusta asti rakentanut brändiään pitkäjänteisesti luodakseen haluttua mielikuvaa asiakkaissaan. Vahva imago laadukkaana ja arvokkaana toimijana on säilynyt yrityksen kasvaessa. Juuri näillä ominaispiirteillä Bo LKV halusi lähteä markkinoimaan itseään myös Oulun alueella ja valitsi kumppanikseen Kaleva Median.
Miten liikevaihto saatiin kasvamaan vuoden aikana 48 prosenttia? Mikä on Bo LKV:n onnistuneen markkinoinnin salaisuus?
”Meillä on valtavasti ideoita, joita haluaisimme toteuttaa. Kaleva Media on todella joustava ja aina nopeasti mukana ideoissa. Myös sieltä ehdotetaan meille rohkeasti kaikenlaisia kampanjoita ja markkinoinnin keinoja.”
Maria Sippala – Myyntipäällikkö, Bo LKV
Bo LKV:n tärkeimpiin arvoihin kuuluu asumisen unelmien toteuttaminen, edelläkävijyys, luotettavuus ja läpinäkyvyys sekä ihmisten arvostus ja yhdenvertaisuus, jotka toteutuvat jokaisessa kohtaamisessa. Myyntijohtaja ja ylempi kiinteistönvälittäjä Julia Hakala (vasemmalla) panostaa tiimihenkeen ja toisistaan huolehtimiseen, koska viimekädessä se näkyy asiakkaalle kaikessa asiakaspalvelusta markkinointiin Kuva: Bo LKV
Yhteistyö Bo LKV:n ja Kaleva Median välillä alkoi vuonna 2019. Liikkeellelähtö oli luonteva ja enteili hyvää kumppanuutta.
– Kaleva Median ammattilaiset osasivat hienosti ottaa meidän tarpeemme huomioon. Yhteistyö alkoi hyvin ja on syventynyt vuosien saatossa. He ovat oppineet tuntemaan meidät, kertoo Bo LKV:n Oulun toimipisteen myyntipäällikkö Maria Sippala.
Markkinointi alkoi Bo LKV:n mainosten säännöllisellä julkaisemisella Koti-Kalevassa. Koti-Kaleva on maakuntalehti Kalevan mukana viikoittain jaettava asumisen toimialan liite. Perinteisen kohdeilmoittelun lisäksi mainokset olivat usein tarinallistettuja ja niillä haluttiin tuoda esiin Bo LKV:n edustamia pehmeitä arvoja sekä välittää tunnelmaa tiimin hyvästä yhteishengestä. Mainoksissa muun muassa esiteltiin varmalla ja samalla hauskalla tyylillä välittäjiä ja perusteltiin, miksi heidät on valittu Bo LKV:lle.
– Emme halunneet mainossivun olevan täynnä asuntoja tai muuta faktaa. Tärkeämpää oli korostaa arvojamme. Haluamme, että asiakkailla olisi mahdollisimman matala kynnys ottaa yhteyttä kehen tahansa meistä. Halusimme alusta asti näkyä Koti-Kalevassa. Se on laatulehti ja me olemme laatuyritys. Koti-Kaleva luo sellaista pysyvyyden tunnetta siihen lauantaiaamuun; on tuoreen lehden tuoksu ja aamukahvi, kuvailee Oulun Bo LKV:n myyntijohtaja Julia Hakala.
Koti-Kalevan lisäksi Bo LKV on tarttunut tilaisuuksiin myös muiden markkinoinnin keinojen kohdalla. Sen lisäksi, että yritys antaa painoarvoa konkreettisille, arvokkuuden tuntua tuoville printtikanaville, se on myös hyvin digitietoinen.
– Digikanavien käyttö on nykyaikainen tapa löytää asiakkaita, markkinoida ja tuoda viestiä meistä uudistuvana ja samalla perinteitä kunnioittavana yrityksenä. Digikanavilla voimme julkaista kodinvaihtoon liittyvien asioiden lisäksi myös stailaus-, kodinosto- ja sijoitusasuntovinkkejä sekä kertoa asiakas- ja julkkari-illoista, kertoo Sippala.
Kaleva Medialta on löytynyt juuri Bo LKV:lle sopivat digimarkkinoinnin kanavat ja keinot. Toteutuksiksi on valittu bannerikampanjoita, ulkomainontaa, toimeksiantoilmoituksia sekä natiiviartikkeleita ja videomainontaa digi- ja näköislehdissä. Kirjo on siis laaja ja Bo LKV:n ote digipuolesta on vahvistunut kaiken aikaa; keväällä 2021 Bo LKV lanseerasi oman sovelluksensa, Bo App:in, joka kehitettiin helpottamaan asiakkaan ja välittäjän yhteistyötä ja kiinteistönvälitysprosessia. Oulun alueella lanseerauskanavaksi valittiin Kalevan etusivun mainos.
”Kannustamme ja inspiroimme toisiamme parhaisiin tuloksiin joka päivä” kuuluu yksi Bo LKV:n arvolupauksista. Oulun toimistolla tämä näkyy tiimin päivittäisessä tekemisessä – ammatillinen osaaminen on hiottu huippuunsa, yhteishenki on korkealla ja toimisto on paikka, jossa kaikki viihtyvät. Kuva: Bo LKV
Bo LKV ja tässä tapauksessa eritoten Oulun toimipiste on tehnyt uutterasti töitä markkinoinnin saralla – ja se näkyy. Markkinointia on suunniteltu kvartaaleittain; aina neljäsosavuodeksi kerrallaan. Lyhyen tähtäimen suunnitelmat ovat mahdollistaneet Bo LKV:lle kyvyn reagoida nopeasti ja sopeutua vaivatta erilaisiin tarpeisiin ja trendeihin.
– Lähitulevaisuuden ja nykytilanteen pohjalta luodaan käsitys markkinan tarpeista. Meillä on valtavasti ideoita, joita haluaisimme toteuttaa. Kaleva Media on todella joustava ja aina nopeasti mukana ideoissa. Myös sieltä ehdotetaan meille rohkeasti kaikenlaisia kampanjoita ja markkinoinnin keinoja. Yhteyshenkilömme on loistava! kehuu Sippala.
Kaleva Mediaan kohdistuneet odotukset markkinoinnin kautta saavutettavan kasvun suhteen ovat täyttyneet. Tapa ja tyyli markkinoida ovat olleet Bo LKV:lle avainasemassa kautta vuosien. Systemaattinen tekeminen ja uuden sukupolven johtamiskulttuuri näkyvät suurina lukuina; liikevaihto Oulun alueella nousi 48:lla prosentilla vuoden 2021 aikana.
– Alalla on tällä hetkellä kaiku kasvun himmenemisestä ja siksi liikevaihdon nousu on meidän ylpeydenaiheemme. Mutta kasvu onnistuu jalat maassakin; on hienoa saavuttaa tavoitteita, mutta sitten taas jatketaan eteenpäin, kertoo Hakala.
”Pyrimme olemaan kaksi hyvällä energialla varustettua naisjohtajaa, jotka tekevät asioita uudenaikaisesti ja lempeästi. Panostamme tiimihenkeen ja huolehdimme toisistamme. Viimekädessä se näkyy asiakkaalle kaikessa asiakaspalvelusta markkinointiin.”
Julia Hakala – Oulun toimipisteen Myyntijohtaja, Bo LKV
Asuntokaupan lyömättömällä viikkoliitteellä Koti-Kalevalla puhuttelet asumisen kohderyhmää ja tavoitat asunnon ostajat ja myyjät Oulussa ja koko Pohjois-Pohjanmaalla.
”Printti on kuollut!” hokivat kaikki. Noh, vielä se porskuttaa – ja hyvin porskuttaakin. Haluatko lähteä mukaan uuteen mutta vanhaan, digijälkeisen ajan vallankumoukseen?
Natiivimainonnassa – eli kaupallisessa artikkelissa – median keinot, uutisartikkelit ja suuret lukijamäärät valjastetaan hyvien kaupallisten sisältöjen käyttöön. Tuo sisältösi massojen tietoon!