Rohkeus jää mieleen: Nivalan Teollisuuskylä Oy panostaa näkyvään markkinointiin
”Ulkomainonta on tuonut uusia asiakkaita ja hyvää palautetta.”
”Ulkomainonta on tuonut uusia asiakkaita ja hyvää palautetta.”
Nivalan Teollisuuskylä Oy rakennuttaa ja vuokraa toimitiloja yritysasiakkaille. Palveluihin kuuluvat teollisten tilojen, toimistojen ja toimitilojen vuokraaminen sekä kehityshankkeet ja TKI-toiminta. Teollisuuskylässä on sata yritystä ja tuhat työpaikkaa.
Ilmakuvasta käy ilmi Suomen suurimman teollisuuskylän eli Nivalan Teollisuuskylä Oy:n laajuus. Keskellä näkyy Teknologiakeskus Nitek. Kuva: Nivalan Teollisuuskylä Oy.
– Iso tavoitteemme on kehittää brändiä. Ei riitä, että yritysstrategiaan kirjataan tunnettuuden lisääminen. Tarvitaan toimenpiteitä; jotain taktista ja täsmällistä, suunnitelmallista toimintaa, kertoo Nivalan Teollisuuskylä Oy:n toimitusjohtaja Harri Poranen.
Nivalan Teollisuuskylä Oy on tehnyt yhteistyötä Kaleva Median kanssa jo vuosia. Ulkomainonta on jäänyt pysyvästi osaksi yhtiön markkinointia. Mikä yhteistyössä Kaleva Median kanssa saa yrityksen panostamaan säännöllisesti ulkomainonnan mahdollisuuksiin?
– Yrittäjä on lomamatkalla pohjoisessa ja tienvarren mainoskyltissä vilahtaa Nivalan Teollisuuskylän ulkomainos. Hallitilaa pohtiva yrittäjä miettii ”mitenkä sen hallin kanssa tekisi”. Jos saamme uusia asiakkaita ulkomainonnan kautta, niin se on meille lottovoitto. Tämä on täysin mahdollista. Jos ulkomainontaa ei ole, ei tällaisia tilanteitakaan tule, Poranen tuumaa.
”Kaikki meni nappiin jo ensimmäisellä kerralla. Hintajoustoakin oli. Jos haluaa tavoittaa paljon ihmisiä ja kerralla, on Kaleva Median ulkomainonta siihen hyvä ratkaisu. Tulemme näkyville ja olemme ihmisten mielessä.”
HARRI PORANEN – NIVALAN TEOLLISUUSKYLÄ Oy
Havainnekuvassa näkyy rakenteilla oleva Tiilimaan alue, johon rakentuu liikekeskus. Tiilimaa sijaitsee Nivalan keskeisellä paikalla valtateiden risteysalueen läheisyydessä. Havainnekuva: Arkkitehtitoimisto Jorma Paloranta Oy.
– Haluamme rakentaa ja vahvistaa brändiämme. Olemme uusineet suuntaa graafisessa ilmeessämme ja tavoitteenamme on sekä lisätä tunnettuutta uusien asiakkaiden keskuudessa että vahvistaa olemassa olevien asiakkaidemme ja sidosryhmiemme mielikuvaa meistä, Poranen kertoo.
Nivalan Teollisuuskylä toteuttaa ulkomainontakampanjan joka vuosi. Kaleva Median ammattilaiset löysivät yritykselle sopivan mainonnan muodon. Kampanjalle haettiin yhteistyössä oikea ajankohta, näkyvyysalue ja kokonaisuus. Kampanja toteutettiin Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin kunnissa. Mukana olivat Oulu, Kempele, Kalajoki, Ii, Kolari, Ivalo, Kittilä, Muonio ja Kajaani.
– Kaikki meni nappiin jo ensimmäisellä kerralla. Hintajoustoakin oli. Mainostoimistomme toimittaa kampanjan alkaessa materiaalit Kaleva Medialle. Joskus on oma oppimiskäyräkin noussut, kun olemme miettineet, mikä on oikea mainoskoko mihinkin. Mutta Kaleva Median myyjien kanssa jutellessa oikeat mainoskoot ovat löytyneet. Annan kampanjalle kaiken kaikkiaan hyvän arvosanan, kertoo Poranen.
Tiiliruukki-toimitilat sijaitsevat keskeisellä Tiilimaan alueella. Tiiliruukki kiinnostaa yrityksiä, jotka laajentavat toimintaansa tai haluavat paremmalle sijainnille. Kuva: Nivalan Teollisuuskylä Oy.
Toimivaksi havaittu ulkomainonta jäi elämään ja muuttui vuosittaiseksi kampanjoinniksi. Toimitusjohtajaa alan haasteet kannustavat rohkeaan markkinointiin.
– Tämä on paljolti myös mielikuvamarkkinointia. Ulkoisella ja sisäisellä näkyvyydellä viestimme rohkeutta tehdä enemmän, ajatella uudella tavalla ja panostaa näkyvyyteen. Tiedostamme ajan haasteet, mutta haluamme tuoda varmuutta ja tehdä asioita, vaikka se maksaa. Rohkeudella on yllättävä arvo, Poranen kiteyttää.
Porasen mukaan yrityksen viesti on noteerattu. Yritys on saanut uusia asiakkaita ja hyvää palautetta.
”Ulkomainonta tukee tavoitteitamme. Jos haluaa tavoittaa paljon ihmisiä kerralla, on Kaleva Median ulkomainonta siihen hyvä ratkaisu. OIemme näkyvillä ja ihmisten mielessä.”
Harri Poranen – Toimitusjohtaja, Nivalan Teollisuuskylä Oy
Suurien kontaktimäärien ja nopean tavoittavuuden vuoksi ulkomainonta – etenkin digitaalisissa näytöissä – on äärimmäisen kustannustehokasta. Olemme markkinajohtaja Pohjois-Suomessa ulkomainonnan osalta ja yksi suurimmista koko Suomessa.
Mainosvalmistus on yksittäisen mainoksen nopeaa ja ketterää tuottamista olemassa olevista materiaaleistanne. Toteutamme joustavasti ja kustannustehokkaasti digi-, printti-, ulko- ja somemainokset yrityksesi ilmeen mukaisesti tai uutta luoden.
Tarjoaako yrityksesi huikeita palveluita tai tuotteita? Toivoisitko ihmisten tietävän niistä vielä paremmin? Mainosratkaisuillamme voit tavoittaa jopa yli 80 % Pohjois-Suomen ihmisistä luotettavissa uutismedioissa, radiossa ja ulkomainosnäytöissä.