Keskustelujen myötä löydettiin yhteinen näkemys brändiuudistuksesta sekä brändin monikanavaisesta lanseerauksesta. Seuraavaksi toteutettiin Oulun Pysäköinnille uusi logo yhtiön esittämien toiveiden mukaan.
– Saimme nähdä luonnoksia suunnitteluvaiheessa ja pidimme todella paljon meidän tarpeidemme huomioinnista. Logo sai maanlaajuista huomiota ja herätti huvittuneisuutta muotonsa vuoksi. Sen tekeminen meni ihan älyttömän hyvin, vaikka hauska kaksoismerkitys sattumaa olikin, Väänänen kertoo.
Brändiuudistuksen seuraava vaihe oli uusia Oulun Pysäköinnin värimaailma ja nettisivut. Yhtiössä oli päätetty jo aiemmin modernisoida koko pysäköintilaitteisto. Muutoksista haluttiin tiedottaa ihmisiä mainoskampanjoilla brändiuudistuksen ohessa.
– Ideoimme yhdessä tekstimateriaalia nettisivuille ja kaavailimme, millä tavalla asioista kannattaa kertoa. Tässä vaiheessa uudistumisprosessia halusimme panostaa mainoksiin. Kaleva Median ammattilaiset kirjoittivat informatiivisen natiiviartikkelin, jossa avattiin pysäköintijärjestelmän käyttöä, jottei käyttäjille tulisi ikäviä yllätyksiä. Suunnittelimme yhdessä myös radio- ja lehtimainokset kertomaan pysäköintijärjestelmän käytöstä, ja samalla uudistettu brändi pääsi uimaan sisään. Pääsimme hienosti näkyville, kiteyttää Väänänen.