Ulkomainonnan kampanjat toivat selkeästi uusia asiakasvirtoja Kylpylä SaniFaniin
“Kannustaisin hakemaan kokenutta kumppania, kenellä on tarjota laaja ulkomainonnan kattavuus.”
“Kannustaisin hakemaan kokenutta kumppania, kenellä on tarjota laaja ulkomainonnan kattavuus.”
Kylpylä SaniFani kuuluu Kalajoen Hiekkasärkkien matkailualueeseen ja sijaitsee aivan alueen sydämessä. Se on koko perheen kylpylä, joka on jo yli 30 vuoden ajan palvellut laajoja asiakasryhmiä. Kylpylä SaniFani työllistää 6 hengen monipuolisen osaajatiimin. Kylpylän yhteydessä on myös uimahalli ja muita hyvinvointi- ja viihdepalveluita tarjoavia yrityksiä sekä Santa´s Resort & Spa Hotel Sani.
Kylpylä SaniFani on toiminut Kalajoen Hiekkasärkkien matkailualueen sydämessä jo 30 vuoden ajan. Kuva: Kylpylä SaniFani.
Elettiin vuotta 2023. Syystuulet puhalsivat halki pohjoisen Suomen ja koululaiset nauttivat ansaitusta syyslomasta. Lomatunnelma tarkoitti monelle paitsi vapaa-aikaa koulusta, myös mukavaa tekemistä yhdessä ystävien ja perheen kanssa. Lähtemättömän jälkensä monien pohjoissuomalaisten lomiin jätti kuitenkin eritoten kylpyläkokemus SaniFanissa, Kalajoen Hiekkasärkillä.
Kuinka niin monet oululaiset löysivät tiensä SaniFaniin juuri syysloman aikaan? Mitä tekemistä Kaleva Medialla oli kylpylä-uimahallin syyslomalla kasvaneen kysynnän kanssa?
”Sekä syksyn että kevään mainoskampanjoilla oli ihan selkeä yhteys Oulun seudun kysynnän lisääntymiseen ja kasvaviin asiakasmääriin. Se on erittäin tuloksekasta – siitä tuli meidän perimmäinen syymme tehdä tällaista mainontaa ja yhteistyötä Kaleva Median kanssa”
Janne Anttila – Toimitusjohtaja, Kalajoen Hiekkasärkät Oy
Kalajoella palvelee laaja joukko palvelualan ammattilaisia. Saman katon alta löytyy myös Santa’s Resort & Spa Hotel Sani, Ravintola Bistro, uudistuneet hoito-, hemmottelu- ja kampaamopalvelut, keilahalli, pakohuonepeli sekä kuntokeskus. Eli käytännössä kaikki, mitä täydelliseen lomanviettoon tarvitaan. Kuva: Kylpylä SaniFani.
– Yhteistyö Kaleva Median kanssa alkoi, kun pohdimme markkinointikanavia syyslomille ja halusimme olla näkyvillä myös Oulun suunnalla, kertoo Kalajoella sijaitsevan Kylpylä SaniFanin palvelupäällikkö Antti Kääntä.
– Olimme tehneet brändityön osalta yhteistyötä Kaleva Median kanssa aiemmin. Verkosto ja yhteydet jäivät elämään; saimme selkeän tarjouksen Kaleva Median ammattilaisilta ulkomainonnasta. Meillä oli ajatus, miten ja milloin haluamme olla esillä ja tämä mainonnan muoto tuntui juuri sopivalta meille, kylpyläliiketoiminnasta vastaavan kehitysyhtiö Kalajoen Hiekkasärkät Oy:n toimitusjohtaja Janne Anttila kiteyttää.
Yhteistyö sai alkaa positiivisissa tunnelmissa. Kaleva Median ammattilaiset perehdyttivät Kääntää ja muuta tiimiä siitä, millä alueilla toivottua näkyvyyttä saataisiin parhaiten. Kalajoen Hiekkasärkät Oy:n mainostoimisto rakensi markkinointisisällön yhdessä Käännän kanssa. Tyytyväisyys yhteistyön kulkuun ja kokonaisuuden helppouteen kuuluu Anttilan ja Käännän äänessä.
– Kaikki sujui hienosti! Saimme hyvät ohjeet mainosmateriaalin lataamiseen ja mainokset näkyivät sovituissa paikoissa oikea-aikaisesti. Homma oli todella sujuvaa, Kääntä ja Anttila muistelevat.
On tärkeää, että ulkomainoksen ilmeestä käy heti ilmi mainostava taho. Näissä mainoksissa viesti oli yksinkertainen ja selkeä: mainoksissa viitattiin ajankohtaiseen sesonkiin, mikä selkeästi puhutteli syys- ja talvilomalaisia ja sai heidät tehokkaasti liikkeelle.
SaniFanissa viihtyy koko perhe. Hulvattomat vesileikit ja polskiminen tekevät kylpyläreissusta unohtumattoman. Kuva: Kylpylä SaniFani.
Tuli syysloman aika ja mainosten näyttäminen alkoi. Samalla muodostui kasvava asiakasvirta Oulun alueelta.
– Meille tuli näkyvyyttä hyvin ja asiakaskunnassamme korostui Oulun alueelta saapuneet asiakkaat. Saimme mainoskampanjasta paljon hyvää palautetta usealta taholta. Kampanja oli todella onnistunut, Kääntä kertoo.
Tyytyväisyys syksyn kampanjaan vaikutti yhteistyön jatkumisena kevään 2024 talvilomien aikana. Prosessi oli samankaltainen, kuten olivat myös suosio ja saavutetut tulokset.
– Sekä syksyn että kevään mainoskampanjoilla oli ihan selkeä yhteys Oulun seudun kysynnän lisääntymiseen ja kasvaviin asiakasmääriin. Se on erittäin tuloksekasta – siitä tuli meidän perimmäinen syymme tehdä tällaista mainontaa ja yhteistyötä Kaleva Median kanssa, Anttila kertoo.
”On tärkeää pohtia ensin kirkkaaksi yrityksen tarve ja tavoite niin, että sen pystyy kuvaamaan kumppanille. Kannustaisin hakemaan kokenutta kumppania, kenellä on tarjota laaja ulkomainonnan kattavuus ja kuka pystyy tuomaan kokonaisnäkemystä. Olemme kokeneet, että Kaleva Media on meille juuri tällainen kumppani.”
Janne Anttila – Toimitusjohtaja, Kalajoen Hiekkasärkät Oy
Suurien kontaktimäärien ja nopean tavoittavuuden vuoksi ulkomainonta – etenkin digitaalisissa näytöissä – on äärimmäisen kustannustehokasta. Olemme markkinajohtaja Pohjois-Suomessa ulkomainonnan osalta ja yksi suurimmista koko Suomessa.
Mainosvalmistus on yksittäisen mainoksen nopeaa ja ketterää tuottamista olemassa olevista materiaaleistanne. Toteutamme joustavasti ja kustannustehokkaasti digi-, printti-, ulko- ja somemainokset yrityksesi ilmeen mukaisesti tai uutta luoden.
Tarjoaako yrityksesi huikeita palveluita tai tuotteita? Toivoisitko ihmisten tietävän niistä vielä paremmin? Mainosratkaisuillamme voit tavoittaa jopa yli 80 % Pohjois-Suomen ihmisistä luotettavissa uutismedioissa, radiossa ja ulkomainosnäytöissä.